Przedsiębiorca powinien rejestrować czasy operacji drogowej - do czasu pracy zalicza się wyłącznie czas prowadzenia i czas innej pracy zadeklarowany przez kierowcę |
Wraz z wejściem w życie ustawy o płacy minimalnej (MiLoG Mindeslohngesetz) przysługującej pracownikom wykonującym pracę w Niemczech pojawił się problem wśród polskich przewoźników związany z poprawnym wyliczeniem czasu pracy kierowców na terenie tego kraju.
Przewoźnicy zagraniczni świadczący usługi przewozowe na terenie Niemiec zobowiązani są do powiadomienia odpowiedniej instytucji o rozpoczęciu świadczenia usług transportowych; w przypadku kontroli firma transportowa ma około 30 dni na przygotowanie stosownych dokumentów związanych z MiLoG.
Wychodząc naprzeciw swoim klientom poniżej przedstawiamy instrukcję, jak korzystając z naszego oprogramowania do monitorowania pojazdów prosto i szybko rozliczyć czas pracy na terenie Niemiec i tym samym przygotować sobie materiały źródłowe służące jako podstawy do wyliczeń.
Dzięki uniwersalności i dużej możliwości adaptacji systemu generowania raportów można w kilku krokach skonfigurować nasze oprogramowanie do wsparcia MiLoG.
Raporty możliwe są do generowania zarówno z pojazdów wyposażonych w moduł CAN jak i bez niego, a czas jazdy można uzyskać niezależnie od obecności tachografu cyfrowego.
Jednym z podstawowych raportów jaki często tworzą nasi klienci jest raport dobowy. Jego przykładowa wersja widoczna jest poniżej - mamy tu dobowe zestawienia kilometrów, łącznego czasu jazdy oraz osobno - ile z tego odbyło się na terenie Niemiec. Dodatkowo ostatnia kolumna podaje łączny czas wystąpienia statusu PRACA na tachografie. Oczywiście raport można wzbogacić o zużycie paliwa itp.
Raport ten zawiera momenty przekroczenia granicy kraju. W pierwszych kolumnach mamy moment przekroczenia granicy kraju, potem widnieje informacja dotycząca łącznego czasu jazdy na terenie Niemiec, ilości przejechanych km oraz łącznego wystąpienia statusu PRACA
Po tych czynnościach pojawi się nam obrys całego kraju - korzystając z odpowiednich opcji zależnie od potrzeb można zmienić kolorystykę czy przypisanie do odpowiedniej grupy (domyślnie: PRACA 1).
Po wszystkim zamykamy program i uruchamiamy narzędzie do konfiguracji zdarzeń: należy odszukać program NaviCarSetup i uruchomić, wybrać opcję z menu: Urządzenia - Reguły zdarzeń.
Definiowanie warunku NIEMCY PRACA:
|
Jeśli pojazd wyposażony jest w tachograf cyfrowy oraz moduł CAN który podaje bieżące informacja dotyczące jego statusu można dodatkowo zdefiniować drugie zdarzenie NIEMCY PRACA - tak aby oprócz sprawdzania obecności w obszarze umożliwić jeszcze uzwględnienie odpowiedniego statusu tachografu.
Przed pierwszym użyciem raportów należy je odpowiednio zdefiniować w programie
Raport dobowy
Raport wjazdów i wyjazdów
Generowanie raportów
W przypadku pytań bądź konieczności wygenerowania innych raportów prosimy o kontakt.
Producent urządzeń GPS, systemu lokalizacji i monitorowania pojazdów. Sprzęt do śledzenia, kontroli, wykrywania kradzieży paliwa. Monitoring pracy pojazdów komunalnych, zimowego utrzymania dróg. Wypożyczanie GPS, lokalizacja pojazdów.